Tyvärr har jag flera projekt som är ytterst tidskrävande så kan jag inte ge forumet den uppmärksamhet det törstar efter. Det är en stabil grund att bygga vidare på - så jag hoppas du tar dig tid att läsa detta.
Jag har skapat och drivit NPF-forum.se, en community för personer med neuropsykiatriska funktionsvariationer och deras anhöriga. Forumet är byggt för att vara en öppen och tillgänglig plattform där NPF-communityn kan mötas, dela erfarenheter och stötta varandra.
Om forumet
Plattformen är byggd i Flarum och har flera unika funktioner som gör den särskilt lämpad för NPF-communityn, bland annat:
- Möjlighet att posta anonymt
- Integrerad bloggfunktion
- Koppling till Discord för realtidsdiskussioner
- "Bästa svar"-markering för att enkelt hitta värdefull information
- Tydlig struktur med kategorier och taggar
Teknisk information
Forumet är stabilt och kräver minimal teknisk administration. Det har inbyggda säkerhetslösningar via Cloudflare och andra system som effektivt motverkar spam. Underhållet består främst av att uppdatera tillägg några gånger i månaden.
Vem söker vi?
Vi söker någon med koppling till NPF-communityn som vill driva forumet vidare i samma anda - utan vinstintresse och med fokus på att skapa en värdefull mötesplats. Jag erbjuder mig att bistå med upplärning och teknisk support under övergångsperioden för att säkerställa en smidig överlämning.
Potential
Med cirka 150 sidor redan indexerade på Google finns det en grund att bygga vidare på. Forumet har alla förutsättningar att bli en viktig resurs för personer med NPF, anhöriga, skolpersonal och andra berörda.
Är du intresserad eller har frågor? Kontakta mig här på forumet eller via Discord för mer information.