Hej alla!
För mig har AI blivit ett värdefullt verktyg i vardagen. Det hjälper mig att hantera sådant som ibland känns överväldigande, som att bryta ner stora projekt i små steg, skapa påminnelser och få tydliga sammanfattningar av information när jag behöver det.
Jag tänker att AI kan vara till nytta på många områden. Det kan bidra till att skapa struktur och rutiner i vardagen, till exempel genom att hjälpa oss planera dagen eller sätta upp påminnelser. AI kan också fungera som ett stöd i kommunikationen genom att göra det lättare att formulera tankar eller skriva meddelanden när orden inte riktigt vill komma fram. För den som studerar kan det vara ett sätt att organisera material eller få texter upplästa.
Jag är nyfiken på att höra om ni också har använt AI på något sätt för att lösa utmaningar som har med NPF att göra. Vilka verktyg har funkat för er, och finns det något ni önskar att AI kunde göra bättre?
Det vore så intressant att få höra era tankar och tips! Jag tror vi kan lära mycket av varandra.
// En som fortfarande försöker få lite mer ordning på livet