Ändringslogg
Alla ändringar av vikt kommer att publiceras här.
Senaste ändringarna högst upp.
2023-01-25
Ändrat
- Inloggning med Facebook-konto är borttaget.
Jag avslutade mitt egna FB-konto och då försvann även utvecklardelen. Ber om ursäkt för detta.
Om det är en funktion som önskas så säg till så gör jag ett nytt konto enkom för den funktionen.
2023-01-23
Adderat
- Nu kan trådskaparen välja ett inlägg i diskussionen till "bästa svaret".
Underlättar för den som söker information att snabbt finna kvalitativt innehåll utan att bläddra runt alltför mycket.
Motiverar även till att besvara frågeställningar på ett utförligt och korrekt sätt.
2023-01-19
Adderat
- Möjlighet att enkelt påtala buggar, idéer etc. via widgeten i nedre högra hörnet.
Uppskattas väldigt om nya medlemmar påpekar galenheter då jag lätt missar en del.
2023-01-18
Adderat
- Ett kontaktformulär för att komma i kontakt med oss som driver NPF-forum.
För sådant som är av privat karaktär eller som helt enkelt inte passar at diskuteras i forumet.
Ni kan fortsatt även kontakta oss på Discord - där vi enklare svarar på meddelanden i realtid.
2023-01-17
Borttaget
- Mörkt läge är inaktiverat tillsvidare då jag lyckades sabba det rätt styggt.
Det återvänder när jag orkar ta tag i det… Kommer också försöka fixa så det följer besökarens förinställda preferenser och väljer mörkt/ljust läge beroende på användare.
2023-01-16
Ändrat
- En del icke-synliga ändringar. Bl.a. implementering av Redis, ändringar för CDN m.m.
2023-01-15
Adderat
- Lagt till lite fält på ens profil, där dom som önskar kan fylla i lite grundläggande användarinfo.
- Nu kan man logga in eller bli medlem med sitt Discord, Facebook eller Google-konto, om man önskar.
2023-01-14
Ändrat
- Kategorisering omgjord bl.a.
2023-01-12
Adderat
- Utmärkelser och användarklasser.
Du kan se dessa här
2023-01-11
Ändrat
Forumets innehåll är synligt för icke-registrerade.
Uppdatering: Endast första inlägget i diskussioner är synligt - för att se svaren så behövs registrering.
En eller flera forumkategorier är dolda och kräver att man blir medlem för åtkomst, då vi vill att man ska kunna föra diskussioner av mer privat natur.
2023-01-10
Adderat
- PWA-stöd (Progressive Web App)
Bl.a.
Fullskärmsläge
Offline-stöd
Möjlighet till ikon på startskärmen för snabb åtkomst
Push-notiser
För att aktivera push-notiser behöver du
Välja konfigurera på nedanstående dialogruta
Därefter klicka på aktivera
Välj olika aktiviteter du önskar få push-notiser för
För att använda PWA i Chrome (Desktop) kan du trycka på ikonen i adressfältet
Tillvägagångssättet är snarlikt på olika webbläsare och enheter.
Behöver du hjälp, skriv en kommentar.
Ändrat
- Fler formateringsalternativ i text-editorn. Avaktiverat BBcode.